- دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
May 20, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

تکالیف دستگاه های اجرایی به موجب قانون دیوان عدالت اداری (قسمت اول)



تکالیف دستگاه های اجرایی به موجب قانون دیوان عدالت اداری (قسمت اول)      

ارسال اسناد و پرونده های مورد مطالبه دیوان عدالت اداری


در صورت درخواست رئیس دیوان یا هر یک از شعب دیوان، کلیه واحدهای دولتی، شهرداری ها و سایر موسسات عمومی و ماموران آن ها مکلفند ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به ارسال اسناد و پرونده های مورد مطالبه اقدام نمایند و در صورتی که ارسال اسناد ممکن نباشد، دلایل آن را به دیوان اعلام کنند.
در صورت موجه ندانستن دلایل توسط دیوان و مطالبه مجدد و امتناع از ارسال ظرف یک ماه، مستنکف، به حکم شعبه به انفصال موقت از خدمات دولتی از یک ماه تا یک  سال یا کسر یک سوم حقوق و مزایا به مدت سه ماه تا یک سال محکوم می شود.
مطالبه اسناد طبقه بندی شده مطابق مقررات مربوط صورت می گیرد.
شعبه دیوان مکلف است علاوه بر موارد مذکور در این ماده مراتب امتناع مسئول مربوطه از انجام وظایف قانونی در جهت تعقیب کیفری به مرجع قضائی صالح اعلام نماید.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط