- شنبه 8 اردیبهشت 1403
April 27, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

برگزاری اولین جلسه مدرسه تخصصی مبارزه با فساد با همکاری معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، وزارت دادگستری و اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع)



برگزاری اولین جلسه مدرسه تخصصی مبارزه با فساد  با همکاری  معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، وزارت دادگستری و اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع)      

اولین جلسه مدرسه تخصصی مبارزه با فساد با همکاری معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور، وزارت دادگستری و اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.


باتوجه‌به اهمیت موضوع مبارزه با فساد به‌عنوان یکی از معضلات جامعه امروزی و لزوم تبیین رویکردها و مباحث حقوقی در این زمینه، نشست تخصصی «مبارزه با فساد» در تاریخ 14 بهمن‌ماه در محل سالن جلسات اندیشکده حقوق بشروشهروندی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار گردید.
در این جلسه  دکتر امیری (مدیرکل پژوهش‌های معاونت  تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری) ضمن اشاره به تعاریف مختلف از مفهوم فساد، به بررسی ضعف‌ها و نارسایی‌های موجود در حوزه تعریف مفهومی فساد در نظام حقوقی ایران پرداخت. ایشان با رویکردی تطبیقی تعریفی مشترک مبتنی بر متون کنوانسیون‌ها و دکترین بین‌المللی حقوقی ارائه نمود. امیری بیان کرد: باتوجه‌به تأثیرات رویکردهای پیشگیرانه در مبارزه با فساد کم‌هزینه‌ترین راه مبارزه با فساد، طراحی ساختارهایی   جهت جلوگیری از بروز فساد در سطوح مختلف است.
در ادامه برنامه دکتر کاظمی (معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد) به موضوع سیاست‌های مبارزه با فساد در ایران و اصول حاکم بر آن اشاره  کرد و با ذکر این  اصول مهم به  واکاوی سیاست‌های تحلیلی از وضعیت موجود و روند حرکت به سمت وضعیت مطلوب پرداخت.
در پایان نشست، شرکت‌کنندگان به طرح سؤالات و ابهامات  خود ناظر بر موضوعات مطروحه پرداختند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط