- شنبه 8 اردیبهشت 1403
April 27, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار کرد: دوره کارگاهی «گذری بر حکومت قانون»



معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار کرد: دوره کارگاهی «گذری بر حکومت قانون»      

دوره کارگاهی و مهارت‌افزایی «گذری بر حاکمیت قانون» برای دانشجویان دانشگاه‌های تهران به همت معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی در محل مرکز امور حقوقی بین‌الملل معاونت حقوقی رئیس جمهور برگزار شد.


🔸در این دوره دکتر محمد حسن‌پور؛ مدیرکل آموزش معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی به تشریح ساختار، سازوکار و عملکرد دستگاه‌های متصدی امور حقوقی جمهوری اسلامی ایران پرداخت. وی همچنین ساختار معاونت حقوقی رئیس جمهور به عنوان نقطه ثقل سازمان حقوقی دولت را تبیین و زیرمجموعه‌های این معاونت و وظایف آنها را تشریح نمود. همچنین ایشان از دانشجویان نخبه حاضر خواست که در آینده از ظرفیت و استعداد خود جهت ورود به دستگاه‌های حقوقی جهت حل مسائل حقوقی استفاده نمایند.

🔸پس از آن دکتر مهدی مهدی زاده (معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی رئیس جمهور) مبحث تدوین و تنقیح قوانین و مقررات را ارائه و مشکلات نظام حقوقی ایران در این حوزه را برای دانشجویان تشریح نمود. ایشان در ادامه اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و مجموعه کتب منتشر شده توسط این معاونت را بیان نمود. دکتر مهدی زاده همچنین سامانه ملی قوانین و مقررات، رایانامه حقوقی، کتابخانه دیجیتال و... که توسط معاونت حقوقی راه اندازی شده را معرفی و نحوه استفاده از آن را برای ادانشجویان تشریح کرد.  

🔸این دوره کارگاهی جهت مهارت افزایی و آشنایی دانشجویان حقوق با ساختار و عملکرد سازمان حقوقی دولت توسط معاونت حقوقی رئیس جمهور با همراهی بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران و دانشجویان دانشگاه‌های امام صادق (ع)، علوم قضایی و امام حسین (ع) برنامه‌ریزی شده بود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط