- شنبه 8 اردیبهشت 1403
April 27, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

برگزاری دادگاه شبیه‌سازی (موت کورت) محاکمه سران رژیم صهیونیستی



برگزاری دادگاه شبیه‌سازی (موت کورت) محاکمه سران رژیم صهیونیستی      

کنش‌های جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی بر علیه بشریت، سابقه‌ای به بلندای تاریخ خون‌آلود چند دهه‌ای این رژیم دارد. ملت بی‌دفاع فلسطین به‌عنوان قربانی اصلی این جنایات، همواره فارغ از اندوه اشغال وطن، اندوه ازدست‌دادن عزیزان را نیز به طرق مختلف تجربه کرده و با مقاومت سرسختانه خود، سران رژیم مزبور را ملزم به نشان‌دادن خوی ضدبشری‌شان در قالب حملات متعدد به غزه نموده‌اند.


دور جدید حملات این رژیم که از اواسط مهرماه ۱۴۰۲ آغاز گردیده است، آشکارا مظهری از جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و نسل کشی بوده و اسناد و معاهدات حقوق بشری بین المللی را به طرز وقیحانه ای لگدمال نموده است. «منشور ملل متحد»، «اعلامیه جهانی حقوق بشر و میثاقین آن»، «کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی (ژنوسید)»، «کنوانسیون ژنو» و... از جمله این اسناد بین‌المللی بوده که به طور بدیهی از سوی رژیم صهیونیستی مورد نقض واقع شده‌اند.

 به همین واسطه، گروه پژوهشی «چهره دیگر حقوق بشر» دانشگاه اصفهان با همکاری معاونت حقوقی ریاست جمهوری درصدد اجرای دادگاه شبیه‌سازی (موت کورت) مبتنی بر دیوان کیفری بین‌المللی به‌منظور رسیدگی به جنایات مزبور برآمده است. امری که بلاشک خواهد توانست به‌مثابه پیش درآمدی جهت پیگیری موارد نقض حقوق بشری ملت فلسطین در محاکم بین‌المللی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. بدین منظور، از تمامی وکلا، اساتید، دانشجویان و متخصصان حوزه حقوق بین‌الملل دعوت می‌شود که لوایح خود را جهت طرح در این دادگاه از تاریخ ۱ آبان الی ۱ آذر ۱۴۰۲ از طریق ایمیل info@ofohr.com  به دبیرخانه ارسال نمایند. همچنین محققان می‌توانند با مراجعه به وبگاه گروه پژوهشی «چهره دیگر حقوق بشر» به نشانی www.ofohr.com از اطلاعات تکمیلی این رویداد مطلع شوند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط