- پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
May 09, 2024

معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی

بیانیه معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رییس جمهور در محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه



بیانیه معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی رییس جمهور در محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه      

بسم‌ الله‌ القاصم‌ الجبارین
امروز شاهد دهشناک‌ترین رفتارهای رژیم غاصب، متوحش و کودک کش آپارتاید صهیونیستی برای نابودی بیش از یک ونیم میلیون نفر ساکنان سرزمین فلسطین هستیم.


اقدامات غیرانسانی اسرائیل همچون قطع کلیه خدمات زیرساختی غزه و کشتار بیش از ۱۰۰۰کودک بی‌گناه تاکنون، تخریب بیمارستان‌ها، مدارس و... بااستفاده از سلاح‌های ممنوعه و غیرمتعارف فسفری و اورانیومی که مدعیان دروغین حقوق بشر، به طور خاص آمریکا، در اختیار این رژیم جعلی و موقت  قرار داده است، مبین ذات خبیث، پلید و غیر انسانی این رژیم منحوس و حامیان جنایتکار آن می‌باشد. آنان که خود را مدعی و مهد حقوق بشر می‌دانند، لکن در عمل، اعمال و رفتارشان اعتبار اصطلاح حقوق بشر را لگدمال نموده است، این  اقدامات بر اساس موازین حقوق بین‌الملل مصداق بارز نسل کشی محسوب می‌شود.
معاونت تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریس جمهور، ضمن اعلام حمایت و همدردی با مردم مظلوم غزه، این اقدامات خبیثانه و غیرانسانی و مصداق بارز نسل کشی و نقض حقوق بشر را محکوم می‌نماید.                                
ضمنا یادآور می‌شود که مستند به ماده ۱قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب ۱۳۹۹؛ کلیه دستگاه‌های اجرائی کشور به موجب قانون مکلفند در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سامان‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله نمایند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

نظرات

نظر شما

اخبار مرتبط